1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

NCS Expert

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika J&D, 7 Lipiec 2013.

  1. J&D
    Offline

    J&D Klubowicz

    • Klubowicz
    Wiadomości:
    91
    Miejscowość:
    Belfast
    BMW:
    E91 318d
    Jako, ze pare osób z forum zajmuje się kodowaniem furek naszych i nie tylko, pomyślałem, ze można stworzyć temat "co i jak kodujemy". Mam nadzieje, ze każdy coś tam od siebie dorzuci i powstanie dosyć ciekawy zbiór. Ja wrzucam opcje, które przerabiam w E60.

    F1 - VIN/ZCS/FA
    F3 - ZCS/FA f.ECU - wybór modelu
    F6 - Back
    F4 - Process Ecu - wybieramy sterownik
    F2 - Choose Job (Codeierdaten Lessen)
    F3 - Execute job
    ^^^FSW_PSW.TRC >>> FSW_PSW.MAN^^^
    F2 - Choose Job (SG codieren)
    F3 - Execute job


    >>> Swiatla do jazdy dziennej DLR <<<

    Modul: LMA
    DRL_V_GEDIMMT
    wert_01 = przygaszone kierunki
    wert_02 = przygaszony halogen
    DRL_WERT_DIMMUNG
    wert_01 = 26%
    wert_02 = 40%

    >>> Skladane lusterka <<<

    Modul: KGM, TMBT lub TMFT
    BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
    activ

    Modul: FRM
    ASP_KOMFORT_EINKLAPP (MY09-11)
    aktiv
    SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP (MY07-08)
    aktiv

    >>> Czułosc sensora deszczu w menu iDrive <<<

    Moduł: CAPPL
    RAIN_LIGHT_SENSOR
    aktiv
    C750A_SCHWELLWERT_EMPFIN
    par_frei
    C750A_SCHWELLWERT_NORMAL
    par_frei
    C750A_SCHWELLWERT_SEHR_E
    par_frei
    i dodajemy FA:
    +FLCN = Schwellwert normal
    +FLCS = Schwellwert sehr empfindlich
    Działa tylko przed liftem do 2006 roku!!!

    >>> Czułość sensora dnia w menu iDrive <<<
    Moduł: RLS
    FLC_SCHWELLWERT_SATZ
    wert_01 = wyłączony
    wert_02 = normalna
    wert_03 = bardzo czuły
    wert_04 = czuły

    >>> Sprawdzanie zarowek <<<

    Modul: LMA
    KALTUEBERWACHUNG_
    KALTUEBERW_
    WARMUEBERWACHUNG_
    WARMUEBERW_
    FEHLERMELDUNG_CC_
    RFS_R, RFS_L = lampy tylnie
    FL_R, FL_L = światła długie
    AL_R, AL_L = lampy kierunkow (przy swiatlach adaptacyjnych)
    SL_V_R, SL_V_L = lampy postojowe
    NSW_R, NSW_L = przeciwmglowe przednie
    NSL_R, NSL_L = przeciwmglowe tylnie
    BLK_V_R, BLK_V_L = kierunki przod
    BLK_H_R, BLK_H_L = kierunki tyl
    KZL_R, KZL_L = oswietlenie rejastracji
    TFL_R, TFL_L = swiatla dzienne
    SML = swiatla boczne
    BL_R, BL_R = swiatla sopu
    RL_BL_1_R, RL_BL_1_L = swiatla stopu z tylu 1
    RL_BL_2_R, RL_BL_2_L = swiatla stopu z tylu 2
    BL_M_1 = 3. dodatkowe swiatlo stopu

    Modul:FRM
    WARMUEBERWACHUNG_SL_V
    nicht_aktiv
    KALTUEBERWACHUNG_SL_V
    nicht_aktiv
    WARMUEBERWACHUNG_KZL
    nicht_aktiv
    KALTUEBERWACHUNG_KZL
    nicht_aktiv

    >>> Włączone światła wewnątrz przy hamowaniu (tylko w module LM1 do 09.2006) <<<

    Moduł: LMA
    RL_BL_1_BREMSL_FKT
    aktiv

    >>> Predkosc bez korekcji, na BC oraz na stale <<<
    Modul: KOMBI
    BC_DIGITAL_V_KORREKTUR
    nicht_aktiv
    BC_DIGITAL_V
    aktiv
    DIG_SPEED_PERMANENT
    aktiv

    >>> Pokaz stan oleju w BC <<<
    Modul: KOMBI
    SHOW_OEL_STAND
    aktiv

    >>> Pokaz Sport w BC po aktywacji <<<
    Modul: KOMBI
    SPORT_ANZEIGEDAUER
    wert_02

    >>> Brak klimy z guzikiem Auto <<<
    Modul:IHKA
    KLIMA_MIT_AUTO
    aktiv

    >>> Podwójny impuls awaryjnych <<<
    Modul: FRM
    DOPPELBLINKIMPULS_WARNBLK
    aktiv

    >>> Zamykanie komfortowe <<<
    Modul: CAS
    KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
    aktiv

    >>> Stałe podświetlenie zegarów <<<
    Moduł: KOMBI
    M_TAG_SKALENBELEUCHTUNG
    aktiv

    >>> Zamkniecie szyberdachu w czasie deszczu (tylko przy włączonym sensorze deszczu) <<<
    Moduł: SHD lub HSDH
    REGENSCHLIESSEN
    aktiv
    Kodować tylko z włączonym zapłonem i zamkniętym szyberdachem, jeśli pojawią się błedy to należy:
    - włączyć zapłon
    - sprawdzić czy szyberdach jest wpełni zamknięty
    - naciskamy przycisk otwarcia szyberdachu i trzymamy 1 minutę dopóki szyberdach ponownie się zamknie.

    >>> Szyberdach w położeniu komfortowym (będzie otwarty na 10cm) <<<
    Moduł: SHD oder HSDH
    KOMFORT_POS_AUF
    nicht_aktiv
    KOMFORT_POS_ZU
    nicht_aktiv
    UWAGA patrz zamknięcie szyberdachu przy deszczu

    >>> Otwarcie/zamknięcie bagażnika komfortowe - przytrzymanie przycisku <<<
    Moduł: HKL
    KOMFORT_OEFFNEN_HKL
    aktiv
    KOMFORT_SCHLIESSEN_HKL
    aktiv

    >>>Zamknięcie bagażnika przez 1 naciśnięcie <<<
    Moduł: HKL
    FUNKTION_FBD_SCHLIESSEN_2
    aktiv
    >>> Zamknięcie bagażnika przyciskiem w nogach kierowcy <<<
    Moduł: HKL
    FUNKTION_TOEHKI
    aktiv

    >>> iDrive submenu dla włączenia/wyłączenia sygnału przy otwarciu/zamknięciu samochodu (działa tylko z modułem DWA) <<<
    Moduł: CAPPL Lub MASK
    ACOUSTIC
    aktiv
    C941C_QUITT_AKUST_KLAPPE
    fkt_frei
    K9416_QUITT_AKUST_ENTSCH
    fkt_frei
    C9413_QUITT_AKUST_SCHAERF
    fkt_frei

    >>> Zmiana sygnału DWA <<<
    Moduł: DWAS
    ALARMTYP
    US

    >>> Notes w menu telefonu w iDrive <<<
    Moduł: CAPPL
    NOTEPAD
    aktiv

    >>> Komfortowe otwarcie okna (przy dwukrotnym nacisnieciu otwarcia okno kierowcy otwiera się do połowy) <<<
    Moduł: CAPPL
    K931D_SCHEIBENABSENKUNG
    par_frei

    >>> Aktywne airbag-i <<<
    Modul: KMB
    ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
    nicht_aktiv
    ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
    nicht_aktiv

    >>> Pulsacyjne światła hamowania w e60 <<<
    Modul: LMA/LMA2
    BFD_1_RL_BL_ERSCH_BILD
    wert_03
    BFD_1_BL_M_ERSCH_BILD
    wert_03
    BFD_1_RL_BL_1_ERSCH_BILD
    wert_03
    BFD_1_RL_BL_2_ERSCH_BILD
    wert_03
    BFD_1_NSL_ERSCH_BILD
    wert_03

    >>> Przeciwmgielne razem z dlugimi <<<

    Modul: FRM
    FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
    nicht_aktiv
    Fog lights with Highbeam Flash
    LH_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
    nicht_aktiv

    >>> Swiatła powitalne <<<
    Modul: FRM
    WL_SL_1
    aktiv
    VA_WELCOMELIGHT
    aktiv

    >>> Selektywne otwieranie drzwi <<<
    Modul: CAS
    ZV_SELEKTIV
    aktiv
    oraz wpisy odpowiedzialne za to, który numer pilota ma mieć tę funkcję (można wybrać jeden lub wszystkie)

    SEL_ZV_SENDER_1
    aktiv
    SEL_ZV_SENDER_2
    aktiv
    SEL_ZV_SENDER_3
    aktiv
    SEL_ZV_SENDER_4
    aktiv



    DWA_BLK_ABSCHALTEN : zamknięcie szyb podczas aktywowania alarmu
    LDA_BEI_UNTERSPANNUNG : - podnieś rpm biegu jałowego
    LDA_BEI_VERBRAUCHER : - obniż rpm biegu jałowego.
    MOTOR_OELSTAND_PREDRIVE : - poziom oleju na starcie
    TAGFAHRLICHT_ECE : - światła dzienne ECE [ringi]
    DWA_BLK_ABSCHALTEN : zamknięcie szyb podczas aktywowania alarmu

    Aby wszystko działało poprawnie należy przekodować najpierw moduł DWAI ( alarmu )

    odpowiednio zmieniając:

    DEF_QUIT_AKUST_SCHAERF
    activ

    QUIT_AKUST_SCHAERF
    nicht_aktiv

    QUIT_AKUST_ENTSCH
    aktiv

    DEF_QUIT_AKUST_SCHAERF_KL
    aktiv

    DEF_QUIT_AKUST_ENTSCH
    aktiv

    QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE
    activ

    to włączy "pikanie" przy zamykaniu i otwieraniu...

    a następnie w module MASK ( radio ) odpowiednio zmieniając z " fkt_gesperrt " na " fkt_frei " poniższe wpisy;

    C941C_QUITT_AKUST_KLAPPE
    fkt_frei

    K9416_QUITT_AKUST_ENTSCH
    fkt_frei

    C9413_QUITT_AKUST_SCHAERF
    fkt_frei

    oraz wpis

    ACOUSTIC
    aktiv


    po tym zabiegu w I-Drive pojawią się w zakładkach ...; "Vehicle settings" >>> "Central locking" >>> "Confirmation"

    dwie dodatkowe funkcje do "zaznaczenia" dzięki którym możemy włączać lub wyłączać potwierdzenie zamknięcia lub otwarcia samochodu kiedy chcemy
    firu1, Jabol oraz wodus09 lubią to.
  2. wodus09
    Offline

    wodus09 Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    34
    Wiadomości:
    1 033
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Świdwin / Ennis IRL
    BMW:
    e90 325i
    Jeśli oznaczenia są podobne dla e90 to ratuje mi życie. Musze wyłączyć moduł świateł
  3. J&D
    Offline

    J&D Klubowicz

    • Klubowicz
    Wiadomości:
    91
    Miejscowość:
    Belfast
    BMW:
    E91 318d
    WARM-sprawdzanie w czasie pracy silnika, KALT sprawdzanie przy włączanym zapłonie. Możliwe, ze jedyna różnicą, będzie moduł, który kodujesz, a wszystko jest tak samo.
  4. wodus09
    Offline

    wodus09 Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    34
    Wiadomości:
    1 033
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Świdwin / Ennis IRL
    BMW:
    e90 325i
    Jutro sprawdzę. A jeśli przygasze kierunki to po włączeniu będą świeciło jaśniej?
  5. J&D
    Offline

    J&D Klubowicz

    • Klubowicz
    Wiadomości:
    91
    Miejscowość:
    Belfast
    BMW:
    E91 318d
    U mnie po zakodowaniu kierunków, zapaliły się obrysowki. W połączeniu z długimi 40%, wyglądało to lipnie, wiec odpuściłem, zostały tylko ograniczone długie. W E46 po włączeniu np. prawego kierunkowskazu, lewy gasł, prawy migał mocniej.
  6. wodus09
    Offline

    wodus09 Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    34
    Wiadomości:
    1 033
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Świdwin / Ennis IRL
    BMW:
    e90 325i
    Właśnie o to mi chodzi, tylko ciekawe jak to będzie wyglądało na żywo w e90.
  7. HYRO
    Offline

    HYRO Administrator

    • Administrator
    wiek:
    37
    Wiadomości:
    1 332
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Dublin
    BMW:
    E46 M-Sport
    proponuję NCS Dummy, który opisuje główne funkcje sterownika w języku angielskim, a opcje włącza się przez zaznaczenie lub odznaczenie "ptaszkiem"
    Slawko lubi to.
  8. mybeemer
    Offline

    mybeemer Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    32
    Wiadomości:
    81
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Co. Wexford
    BMW:
    E60 520D M47 2006 M-Sport
    Witam, orientujesz sie jak zakodowac modul cornering lights bmw e60 adaptive xenon?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. HYRO
    Offline

    HYRO Administrator

    • Administrator
    wiek:
    37
    Wiadomości:
    1 332
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Dublin
    BMW:
    E46 M-Sport
    Użyj ISTA/P, SSS Progman ewentualnie NCS Expert jak wiesz co gdzie i jak
  10. mybeemer
    Offline

    mybeemer Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    32
    Wiadomości:
    81
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Co. Wexford
    BMW:
    E60 520D M47 2006 M-Sport
    Wlasnie z tym co gdzi i jak mam problem. Dopiero co zamowilem sprzet i jeszcze nie dotarl. Mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto mi wytlumaczy jak sie za to za zabrazc bo narazie obejzalem tylko kolka filmikow na youtube z tego zaden o adaptacji nowych modulow


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. mybeemer
    Offline

    mybeemer Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    32
    Wiadomości:
    81
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Co. Wexford
    BMW:
    E60 520D M47 2006 M-Sport
    Czy ktos z was ma lub wie gdzie szukac intrukcji obslugi programow np inpa, ncs expert itp?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. J&D
    Offline

    J&D Klubowicz

    • Klubowicz
    Wiadomości:
    91
    Miejscowość:
    Belfast
    BMW:
    E91 318d
    Niestety, ale coś na wzór "wielkiej księgi obslugi INPA, DIS czy NCS" chyba nie istnieje. Bynajmniej ja nie słyszałem, ale zawsze pozostaje utube, google i różne fora BMW.. No i na początek własny samochód.
  13. mybeemer
    Offline

    mybeemer Klubowicz

    • Klubowicz
    wiek:
    32
    Wiadomości:
    81
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miejscowość:
    Co. Wexford
    BMW:
    E60 520D M47 2006 M-Sport
    Spoko tylko zawsze jest to jakies ryzyko. Auto mam a na sprzet czekam wiec wkrotce sie przekonam...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. J&D
    Offline

    J&D Klubowicz

    • Klubowicz
    Wiadomości:
    91
    Miejscowość:
    Belfast
    BMW:
    E91 318d
    Wiec powodzenia w modach, byle się nie zrażać. A reszta sama z czasem przyjdzie. No i ta radocha, gdy się coś samemu ogarnie:). Gorzej jak się uwali:mad: i fura nie startuje(miałem to chyba tydzień temu):lollol, ale nie ma bata na Mariole, żeby nie wskrzesić. :amen

Poleć tę stronę